Посібник для майбутнього Далі

Волкова Ю., Федієнко В. Уроки малювання. – Х: ВД «Школа», 2005. – 65 с.

Чи виникало у вас бажання хоча б на мить повернутися в безтурботне дитинство? Певно, так. Тепер у кожного з’явилася така можливість. І це не просте занурення в спогади, а цілком реальне повернення, майже фізичне. Візьміть до рук книгу «Уроки малювання» – і враз ви – дитина років так п’яти–семи, адже для дітей саме такого віку книжка призначена. Бо вона викликає бажання самому взяти олівця до рук і малювати.

 

Особисто в мене з дитячих років залишилися не досить приємні спогади про уроки малювання в школі. Пригадую, зміст їх полягав у тому, щоб або відтворити натюрморт із глечика й всілякої бутафорії, або передати на папері свої вра ження від літніх канікул, чи ж просто малювати все те, що спаде на думку. Ось чому мені, і, сподіваюся, вам, імпонує мета авторів посібника Волкової і Федієнко – відійти від стандартних освітніх тенденцій і зробити процес формування естетичного ставлення до світу захопливим. Тому зміст пропонованих вправ «Уроків малювання» тісно пов’язаний із пізнанням дитиною навколишнього світу. Складається враження, ніби автори з’ясовували в дітей, що саме їм цікаво.

 

Відкрийте книжку – і вам здасться, ніби з вами займається персональний вчитель малювання. Якби свого часу мені до рук потрапив такий посібник, хтозна, можливо, я б навіть стала відомим художником.

 

Книга вимагає, щоб дитина виконувала завдання сторінка за сторінкою. Таке авторське рішення, без сумніву, виховуватиме в малюка вміння доводити розпочате до кінця. А різноманітність запропонованих художніх матеріалів і технік (малювання простими та кольоровими олівцями, фломастерами, гуашшю, аквареллю, поролоновим тампоном і навіть пальцем, патичком, сухим листям) може розкрити найприхованіші здібності.

 

Розміщено в посібнику й початкові відомості з образотворчого мистецтва. Автори запропонували для вивчення три основні види малювання: предметне (зображення окремих предметів), сюжетне (зображення явищ та подій) та декоративне (зображення різних орнаментів). Книжка також містить словничок важливих термінів, який Волкова і Федієнко подали у дуже зрозумілому форматі. Наприклад, «акварель – це тверда прозора фарба, яка охоче товаришує з водою».

 

Автори «Уроків малювання» подумали й про фізичний аспект розвитку дитини, створивши завдання, спрямовані на тренування м’язів пальців, розвиток зорово‑моторної координації, злагодженості у взаємодії очей і рук.

 

Цей посібник буде корисним і для батьків. Виконуючи вправи разом з дітьми, вони підтримають дружню атмосферу в сім’ї. Ще один козир книги – вдале поєднання двох видів мистецтва, адже деякі вправи написані у формі віршиків.

 

Без сумніву, книжка «Уроки малювання» придасться для гармонійного розвитку дітей. Однак і для дорослих вона доволі цінна: у віці, коли про безтурботність дитинства згадуєш із ностальгією, хочеться хоча б на мить змаліти й самому спробувати намалювати виноград за допомогою фарби й пальця. А якщо, згадуючи шкільні уроки малювання, ви відчуваєте творче незадоволення й розчарування, відкрийте в собі приспані таланти за допомогою цього посібника. Можливо, саме ви – майбутній Далі чи Рафаель.

 

Юлія ШЕРЕТЬКО