День непослуху ЗМІ

Микола Тимошик. Книга для автора, редактора, видавця. — К.: Наша культура і наука, 2006. — 560 с

Уявіть, що на один день раптом кудись зникли всі репортери, журналісти, кореспонденти та просто папараці! Мабуть,  герої світських хронік в один голос зарепетували б, що в країні оголошено «День непослуху ЗМІ»! Довго не тямили б себе  від радості  культурні, спортивні, політичні діячі та «зірки» з обкладинок глянцевих видань. А головне – того дня вони, певно, ні в чому б собі не відмовляли. Парламентарі, наприклад, відклали б засідання, і ганяли б сесійною залою в футбол, копаючи замість м’яча глобус, а спікера примусивши бути арбітром матчу. Банкіри б лаштували паперові літачки з купюр, мостячи стаціонарні летовища прямо на робочих столах. А митці, напевне, хильнувши трохи зайвого, обписали б непристойними віршиками  недавно пофарбовану будівлю Головпоштампту. Ото було б весело! Але ми з вами ніколи про це не дізналися б, бо… ніхто  оперативно та достовірно нам про це не розповів би. А відтак усе свято нанівець.

 

То ж  працівників мас-медіа треба цінувати. Адже скільки б не критикували сучасних журналістів, а вони, погодьтеся,  свою справу знають, а деякі навіть сумлінно виконують. А щоб допомогти акулам пера досягти вершин журналістської майстерності,  Микола Тимошик видав спеціальний посібник «Книга для автора, редактора, видавця».

 

Книга складається з трьох частин, у яких досвідчений журналіст закодував  головні складові, що їх має засвоїти кожен  автор-редактор-видавець, аби досягти успіху у своїй справі. Це організаторські здібності, редакторські навички та… маркетингові таланти.

 

Текст орієнтований на сучасних працівників засобів масової інформації з урахуванням побутових, рекламних та маркетингових вимог часу. Утім, видання буде корисним усім, хто цікавиться мистецтвом слова й бачить своє майбутнє в царині редакторської, видавничої чи журналістської роботи. Книга також комплексно відповідає на питання, що стосуються процесу творення, редакційної підготовки, поліграфічного оформлення та реалізації різних видів видань. Написана доступною мовою, без філологічних збочень,  вона може стати в нагоді не тільки студентам у ніч перед іспитом, але й працівникам видавництв та поліграфії, молодим авторам та викладачам.

 

Звісно, не варто розраховувати, що із появою спеціальної книги для журналістів якість їх репортажів, оглядів, есеїв та інших творів різко покращиться. Так не буває, адже кожен бачить цей світ по-своєму. Але якщо припустити, що хоча б кожен п’ятий працівник мас-медіа прогортає цю книжку, то «День непослуху  ЗМІ» так і залишиться вигадкою.

 

Іра ТАТАРЕНКО