Співак Олух, або Стратити не можна помилувати

Класичні приклади існують для того, щоб ми на них вчилися. Але ж хтось колись першим зробив помилку, яка згодом увійшла до хрестоматій. Як, наприклад «стратити не можна помилувати» – не знаю, який з монархів залишив таку багатозначну резолюцію, але знаю, хто у теперішній Україні залюбки повторив знамениту монаршу помилку.

Це – компанія «Інтертелеком». Пропоную вам помилуватися на рекламний щит, один з тих що донедавна прикрашав узбіччя українських доріг.

Зверніть увагу на рекламне гасло – «Сплачуй, коли хочеш». Здавалося б усе правильно – хочеш, то сплачуй, а не хочеш – не сплачуй. Але наврядчи саме це мали на увазі розробники реклами. Щось підказує моєму трольському серцю, що справжнє звернення звучало так: «Сплачуй коли хочеш». Відчуваєте різницю? Якщо перед «коли» не стоїть кома, пропозиція виглядає зовсім інакше. Сплачуй у  зручний момент, тобто коли захочеш. А з комою перед «коли» воно перетворилося на «сплачуй, якщо захочеш». Ви згодні, що це не одне й те саме?

Я дякую за гостре око і тонке розуміння пунктуації Оксані з Києво-Святошинського району, яка прислала мені цю фотографію. А тим, хто не настільки закоханий у тонкощі рідної мови, пропоную помилуватися іншим оголошенням, яке сфотографував нещодавно сам.

 

Радійте, фанати! До нас їде співак Олух! Як, ви досі не знаєте такого виконавця? Я теж не знаю. Але підозрюю, що олух – це не музикант. Швидше за все олух – це дизайнер або продюсер концерту. Тому що в погоні за красивими шрифтами він загубився між мовами і англійське ONYX в результаті перетворилося на російське ОЛУХ. Самокритично, звісно, але навряд чи зацікавить майбутніх глядачів. Хоча хтозна – за теперішньої моди на тупі телешоу та недоумкуватих зірок, репер Олух був би дуже популярним.

На чому залишайтеся здорові, дивіться навкруги прискіпливим оком, не забувайте ставити коми там, де треба, щоб самим не перетворитися на олухів.

Щиро ваш

Троль Кумле