ДИВО-ЗВУКИ

Кажуть, композитор Чурльоніс міг бачити музику. Різні звуки у нього відбивалися у різних кольорах. Звідси і пішла ідея світломузики. На такий приблизно феномен я наштовхнувся нещодавно за порадою одного з моїх читачів. На жаль, читач вирішив залишитися невідомим, але з радянських часів ми пам’ятаємо мантру: ім’я твоє невідоме, подвиг твій безсмертний! А подвиг полягає у тому, що цей читач порадив мені зазирнути до косметичного каталогу фірми AVON на сторінку, де міститься інформація про помаду.

 

Сам я, розумієте, на цю сторінку ніколи б не зазирнув. А там, скажу вам, є чим помилуватися. Наприклад, помадою кольору ПРОХОЛОДНИЙ ВЕРЕСК. Я знаю багато кольорів, однак про такий ще не чув. Вереск – зрозуміло, це коли користувачка помади верещить від захвату. Але прохолодний?

 

Тут уже без Чурльоніса не розібратися. Образність мови простих косметологів вражає. Зі свого боку хочу порадити їм не зупинятися і розширити гаму кольорів. Пропоную завести помаду ГАРЯЧИЙ ШЕПІТ, або, наприклад, ХОЛОДНА ВІДМОВА чи, скажімо, ПАЛКИЙ ЗОЙК. (Моя природжена вредність, щоправда, підказує, що автори каталогу мали на увазі не ВЕРЕСК, а ВЕРЕС, той, який трава. Але я ніколи не повірю, що у такій поважній фірмі працюють настільки неграмотні люди.)

 

А інша наша читачка, яка зветься незвичайним іменем Атанайя, почула ще один диво-звук, тепер уже з телевізора. Там фірма DANON стверджує буквально таке: «ЗАКАЛЮВАННЯ, без сумніву, корисне для вашого організму». Не знаю, як хто, а я цього літа відпочивав на курорті Куяльник, де мастився лікувальною грязюкою. Лежу собі весь чорний і думаю – якби побачила мене моя бабуся, обов’язково сказала б: «Ну ти, хлопче, і ЗАКАЛЯВСЯ!» Отже фірма DANON має рацію – закалятися справді корисно для організму, але при одній умові – якщо закалятися у лікувальну грязюку, а не у йогурт, який рекламує ця фірма. (А може, я неправильно зрозумів, і нам пропонували не ЗАКАЛЯТИСЯ у йогурт, а просто ЗАГАРТОВУВАТИСЯ?)

 

Мої вуха теж часто чують диво-звуки. Як то, наприклад, у телерекламі клініки «Ексімер». Там довірливим глядачам обіцяють «безкоштовну довідку для ІНОГОРОДНІХ пацієнтів». Пам’ятаєте дитячий вірш: «Обізвались огірочки, гарбузові сини й дочки»? Це саме той випадок. Шановні друзі! Не вірте рекламі. Бо якщо ви виявитеся пацієнтом з іншого ГОРОДУ, до вас може бути відповідне ставлення. Сам поділ людей на ГОРОДИ уже суперечить Конституції. Усі ми з одного ГОРОДУ, усіх мати знайшла під однією капустою. І мене, і вас, і працівників «Ексімеру». (Десь у підсвідомості жевріє здогад, що автори реклами мали на увазі не інший ГОРОД, а інші МІСТА і хотіли написати «для пацієнтів з інших міст», але такі помилки не прикрашають солідні фірми. Уявіть, як вони лікують, якщо навіть писати не вміють?)

 

Слава Богу, що поки живі та здорові всі родичі гарбузові! Тобто ми з вами. Слава Богу, добре чуємо і бачимо усі помилки, а значить, можемо з них посміятися.

 

Пишіть мені на адресу редакції про все, що помітите – посміємося разом.

 

 

Троль Кумле