Американський письменник Джонатан Франзен назвав Amazon провісником літературного апокаліпсису

 

fraВідомий американський письменник Джонатан Франзен стверджує, що засновник Amazon Джефф Безос створив систему, яка вважає за краще хорошим письменникам базік і хвальків, тим самим наближаючи кінець літературного світу.

 

У своїй статті «Що не так з сучасним світом» популярний американський письменник Джонатан Франзен (Jonathan Franzen) назвав Джеффа Безоса одним з чотирьох вершників апокаліпсису для літературного світу .

 

Джефф Безос, один з найбагатших людей світу з особистим доходом більше $ 20 мільярдів, управляє компанією Amazon з моменту її заснування в 1994 році. Джонатан Франзен, у свою чергу, був названий журналом Time одним з найбільших романістів свого покоління і з’явився на його обкладинці в 2010 році за публікацію роману «Свобода».

 

У статті для Guardian Review напередодні публікації своєї нової книги «Проект Краус» Франзен пише: «У моєму невеликому куточку світу, який називається« американська література », Джефф Безос не є Антихристом, але він явно один з чотирьох вершників, які чатують апокаліпсис. Amazon хотів би встановити світовий порядок, при якому всі книги або видаються «самвидавом» , або – компанією Amazon. Смаки читачів у цьому світі повинні повністю залежати від рецензій на Amazon, а автори повинні бути повністю відповідальні за рекламу своїх книжок».

 

Франзен звинувачує Amazon не тільки в тому, що компанія нав’язує свою бізнес -модель , а й у тому, що вона штучно створює кращі умови для «тих , хто постить твіти, хвалиться даремно, а також тим, хто замовляє собі сотні платних « п’ятизіркових «рецензій». «А що відбувається з тими, хто став письменником, бо порожня балаканина здалася їм соціально неприйнятною? Що робити тим , хто хоче спілкуватися з читачами на більш глибокому рівні, обличчям до обличчя, в тиші і сталості друкованого слова, тих, чий смак був сформований їх любов’ю до письменників, які творили в ті часи, коли контроль за якістю публікацій ще існував, а літературна репутація значила більше, ніж гучні акції з самореклами ? », – запитує автор .

 

За словами письменника, ситуація погіршується тим, що все більша кількість « книг поганої якості з надутими рецензіями» засмічують онлайн-магазини, а читачі губляться і не можуть знайти хорошу літературу. Цінова політика призводить до того, що « Amazon перетворює письменників у роботяг без перспектив, найнятих для роботи на складах і працюючих все більш важко за все меншу плату, без соціального захисту, тому що там, де знаходяться ці склади, компанія є єдиним наймачем».

 

Таким чином, « друкована книга стає вимираючим видом, відповідальні літературні критики зникають, незалежні книжкові магазини закриваються, письменники- романісти призиваються на службу самореклами, а видавці « великої шістки » поступово поглинаються або знищуються Amazon.

 

Втім, Франзер не втрачає оптимізму. «Можливо, це ще не кінець . Можливо, інтернет- рецензування призведе до такої процвітаючої корупції, що люди будуть вправі зажадати повернення професійних критиків. Можливо, економічно значущі читачі визнають людські та культурні втрати від « амазонізаціі» книжкової справи і повернуться в незалежні книжкові магазини або хоча б на сайт barnesandnoble.com , який пропонує ті ж самі книги і прекрасний електронний рідер і власники якого ведуть прогресивну політику. Може бути, людям набридне Твіттер – точно так само , як їм колись набридли сигарети» , – припускає письменник.

Pro-books