Самвидав становить 12% продажів е-книг у США і Британії

Дослідження, проведене сервісом Bowker, у черговий раз підтвердило той очевидний факт, що інтерес читачів до «самвидаву» зростає.

Як повідомляється в прес-релізі, підготовленому сервісом Bowker Market Research за результатами свіжого дослідження, 12% продажів цифрової книжкової продукції в кількісному вираженні припадає на видання, випущені незалежними авторами за допомогою платформ самопублікаціі. У конкретних підсегментах показник збільшується, і досить значно: так, наприклад, для детективної літератури, наукової фантастики та фентезі, любовних романів і гумористичних творів частка в кожному випадку може перевищувати 20%.

Дані базуються на опитуваннях, які проводяться щомісяця в рамках дослідження Books & Consumers серед 3000 покупців переважно з Великобританії і США. Було б, звичайно, більш продуктивно оперувати окремою статистикою по кожній з цих країн, проте такої можливості сервіс не дає. Так чи інакше, за словами керівництва Bowker, це одне з перших досліджень, які дозволяють отримати реальне уявлення про розвиток сегменту «самвидаву» на ринку цифрових книг.

Також істотно, що про книжки незалежних авторів читачі дізнаються найчастіше з Мережі, за допомогою спеціальних пропозицій і рекомендацій на сайтах – цей же варіант отримання інформації про друковані книги, раніше невідомі читачеві, менш поширений. До речі, серед причин звернення до цифрового «самвидаву» респонденти згадували і ціни, які значно нижче, ніж на друковану продукцію та офіційні електронні видання. І ще один важливий момент: активні читачі в більшій мірі схильні надавати фінансову підтримку саме незалежним авторам: 61% респондентів, які купували «самвидав», заявили, що читають щодня. Серед усіх опитаних покупців книжок цей показник становить 37%. 36% покупців е-книг «незалежних» – жінки старше 45 років, ця ж група складає 24% від числа всіх опитаних.

У цілому, якщо вірити результатам дослідження, електронні книги склали в кількісному відношенні 13% книжкових покупок за підсумками першого кварталу 2013 року. Знову ж ситуація варіюється від жанру до жанру: так, частка перевищує 20% для детективів, любовних романів та класичної літератури і становить від 16% до 20% для популярної художньої літератури, еротичної прози, наукової фантастики та фентезі. Однак для багатьох жанрів, включаючи, наприклад, графічні романи, нехудожню літературу для дітей, книги про їжу та напої, частка продажів е-книг не перевищує 5%.

Pro-books.ru