Сто письменників намагаються врятувати книгарню Венеції

Масштабну кампанію на підтримку традиційних книготорговців розгорнули в улюбленому туристами італійському місті представники літературного співтовариства, включаючи таких зірок як Тіціано Ськарпа.

Як повідомляє журнал The Bookseller, чергова серед частих в Європі кампаній на підтримку традиційних книжкових магазинів, особливо – незалежних, днями стартувала в Італії. Точніше, у Венеції – місті з багатющою «літературною біографією» і численною армією шанувальників, серед яких чимало письменників з усього світу. Пару років тому в місті був закритий один з центрів місцевої книжкової торгівлі – Mondadori, слідом за цим втрати пішли чередою. Основна причина, за твердженням фахівців – підвищення орендних ставок. Тільки з початку весни цього року стало відомо про те, що припиняють свою роботу або знаходяться під загрозою закриття книгарні Goldoni, Capitello, Laboratorio Blu і Marco Polo.

На початку квітня близько ста письменників збунтувалися через умови роботи книготорговців, заходилися проводити публічні зустрічі і збирати підписи під маніфестом. Серед учасників кампанії – такі шанувальники Венеції від літературного світу як місцевий уродженець, лауреат однією з найпрестижніших італійських нагород у галузі літератури – премії Strega Тіциано Ськарпа і британка Мішель Ловріка, яка живе між Лондоном і Венецією і про улюбленоме туристами італійськоме місто регулярно пише в своїх романах. До речі, Ловріка у своєму блозі ділиться деякими деталями про обставини закриття магазинів. За її словами, магазин Goldoni не може дозволити собі платити щомісячну оренду в розмірі 9 тисяч євро, а власникам Marco Polo довелося розщедритися на тисячу євро штрафу через те, що постер літературного заходу у вітрині не належним чином завізований місцевою владою.

У планах літераторів – флеш-моби, публічні читання і маса інших заходів. Основна вимога – полегшити умови життя книготорговців, зокрема, надавати їм муніципальні приміщення. Є й інші ідеї – наприклад, створення Книжкового центру, де під одним дахом могли б працювати десятки магазинів, а також розробка спеціальних програм для залучення приватних спонсорів. Автори закликали організаторів Венеціанської бієнале – знаменитого світового форуму сучасного мистецтва – Pro-books.ru