Влада Японії планує ввести податок на закордонні електронні книги

Японський уряд вирішив підредагувати податкове законодавство в рамках підготовки до виходу Amazon на місцевий ринок цифрового контенту.

Як повідомляє газета The Asahi Schimbun, Міністерство фінансів Японії має намір ввести споживчий податок (місцевий варіант ПДВ) для зарубіжних компаній, що займаються книготоргівлею в е-форматі на території країни. За допомогою цієї поправки в законодавство чиновники сподіваються усунути конкурентну перевагу, яким користуються іноземці перед японськими торговцями. Останні обкладаються споживчим податком, і, як побоюється влада, можуть до того ж скористатися можливістю вислизнути від виплат, змінивши місце реєстрації. За словами представників міністерства, прийняті в кінці 1980-х років закони про податки сьогодні гостро потребують доопрацювання у зв’язку з найширшим розповсюдженням онлайн-торгівлі і посиленням конкуренції. Навесні розпочала роботу об’єднана платформа під назвою Shuppan Digital Kikou (Digital Publishing Mechanism) – за участю понад 180 гравців видавничого ринку Японії та за підтримки уряду.

Є й конкретний привід поспішити: найбільший світовий книжковий онлайн-ритейлер Amazon активно опрацьовує варіанти виходу на японський ринок електронних книг. В самому кінці минулого року з’ясувалося, що старт місцевого підрозділу Kindle Store на час відкладений через «незговірливість» місцевих видавців, які намагаються домогтися вигідних умов співпраці, проте переговори нині тривають. Amazon.com торгує в Японії музикою і програмним забезпеченням та податки при цьому також не платить, чи буде вводитися збір і з цієї продукції – невідомо. Компанія Apple в країні представлена місцевим підрозділом, добровільно виплачує податок з онлайн-продажів.

Експертна група почне досліджувати передумови і можливі наслідки введення поправок вже цього літа, але до прийняття закону справа дійде не раніше ніж через рік.

Pro-books