Британським незалежним книжковим магазинам із кав’ярнями живеться легше

Напередодні тижневого фестивалю «незалежних» Асоціація книготоргівців Сполученого королівства оприлюднила показові результати скромного дослідження.

У рамках підготовки до Тижня незалежних книготоргівців (Independent Booksellers Week), яка проходить в цьому році з 30 червня по 7 липня, наприкінці минулого тижня були опубліковані результати невеликого дослідження, проведеного під егідою Асоціації книготоргівців Великобританії. На жаль, в опитуваннях взяли участь лише півсотні незалежних учасників книготоргового ринку країни, у той час як членів об’єднання нараховується 1094, а загальне число незалежних книготоргівельних точок у Великобританії досягало 3655 до кінця 2011 року. Тим не менш, результати показові в достатній мірі, щоб варто було звернути на них увагу.

Так, наприклад, з’ясувалося, що книжкові магазини, на території яких працює кав’ярня, минулого року були у фінансовому відношенні більш вдалим по відношенню до колег без «громадського харчування» по сусідству. Перші зафіксували приріст обороту у вартісному відношенні на 3% за підсумками 2011 року, а другі – спад на 5,2% за аналогічний період. Схожа і динаміка обсягу продажів у кількісному відношенні: приріст на 2% і спад на 4% відповідно. На думку аналітиків, подібна картина в черговий раз свідчить про те, що незалежні книготоргівці стоять перед нагальною необхідністю урізноманітнити свою діяльність, якщо бажають зберегти присутність у центрах населених пунктів. При цьому продажі некнижкового асортименту в загальному обороті опитаних магазинів в 2011 році становили 26% – цифра досить значна.

Тиждень незалежних книготоргівців став частиною масштабної кампанії, мета якої – зберегти традиційні книжкові магазини до загальної користі видавців (до речі, вони ретельно підготувалися) і читачів. Організатори заходів мають намір нагадати місцевим ком’юніті про те, що довколишній незалежний книжковий магазин обгрунтовано претендує на значну роль в їхньому житті.

Pro-books