Найбільше російське видавництво «Ексмо» хоче поглинути конкурента

Видавництво «Ексмо» збирається поглинути видавничу групу «АСТ», що дозволить компанії контролювати більше 20% вітчизняного книжкового ринку.

 

На російському книжковому ринку готується найбільша в його історії угода: за повідомленням газети «Комерсант», компанія «Ексмо» веде переговори про покупку активів свого головного конкурента – видавничої групи «АСТ». Об’єднана компанія може охопити більше 20% вітчизняного ринку.

 

Інформацію про інтерес «Ексмо» до поглинання «АСТ» підтвердили відразу декілька представників книжкового бізнесу. За даними газети «Комерсант», принципове рішення про угоду було прийняте ще кілька місяців тому, а зараз процес виходить на фінальну стадію: йде оцінка активів «АСТ». Газета «Ведомости» посилається на джерело, близьке до процесу переговорів двох компаній, і повідомляє, що в даний момент «Ексмо» вивчає фінансову і юридичну документацію «АСТ» і розбирається в деталях бізнесу групи. Разом з тим остаточного рішення про злиття, за словами співрозмовника газети, ще не прийнято. Forbes посилається на власне джерело, стверджує, що компанії вже підписали протокол про наміри.

 

З боку «Ексмо» в переговорах бере участь гендиректор видавництва Олег Новіков, з боку «АСТ» – один з основних власників групи Андрій Герцев. Ще один співвласник «АСТ» Олег Бартенєв заявив «Коммерсанту», що його «не хвилюють процеси, що відбуваються в АСТ», оскільки він зараз не бере участь в управлінні групою. Ще два великих акціонера АСТ – Яків Хелемський і Юрій Дейкало після пред’явлення групі податкових претензій виїхали за кордон, повідомляють джерела газети.

 

Операцію зі злиття двох компаній експерти оцінюють в $ 400 млн (без урахування недавно пред’явлених АСТ податкових претензій, що становлять близько $ 190 млн). Покупка дозволить «Ексмо» збільшити частку на ринку майже вдвічі, до 20%. Якщо спиратися на дані Російської книжкової палати за підсумками 2011 року, то об’єднана компанія буде займати більше 21% ринку за сукупним накладом (132 млн екз.) Та 15% ринку за кількістю випущених найменувань (18,5 тис найменувань). Річна виручка «Ексмо» становить 6 млрд руб., а виручка «АСТ» оцінюється в 5,7 млрд руб.

 

Крім того, обидві компанії мають власні роздрібні книготорговельні мережі: «Ексмо» володіє мережами «Буквоїд», «Новий книжковий» і «Читай-город», а «АСТ» – мережами «Буква» та «Від А до Я». У разі об’єднання компаній у руках одного гравця ринку виявиться найбільша федеральна мережа, яка налічує близько 670 роздрібних книготорговельних точок.

 

Федеральна антимонопольна служба поки ніяких клопотань про угоду між «Ексмо» і «АСТ» не отримувала, повідомив представник ФАС.

 

Генеральний директор групи «Азбука-Аттікус» Аркадій Вітрук вважає, що угода становить ризик обмеження конкуренції на ринку – адже по суті «Ексмо» стає єдиним федеральним книжковим рітейлером. З іншого боку, на думку експерта, є і позитивний момент, оскільки до цього часу «Буква» торгувала, в основному, продукцією «АСТ».

Pro-books