Цифрові книжки можуть рекламувати паперові

Видавці припускають, що додаткові матеріали в електронному вигляді, доступні на багатофункціональних пристроях, можуть послужити друкованій книзі.

Як повідомляє журнал The Bookseller, відразу після Нового року на ринку цифрового контента очікується бум додатків для багатофункціональних пристроїв, що дозволяють читати електронні книги. У першу чергу йдеться про iPad та інший «планшетник», iPhone, віднедавна – Nook Color та інших. Аналітики вже кілька місяців твердять про те, що подібні пристрої, так само як і звичайні рідери, в цьому році битимуть рекорди за популярністю в якості новорічних подарунків.

Книговидавці почули цей прогноз і розгорнули активну підготовку. Всі вони в рівній мірі виходять з того, що власники новеньких пристроїв негайно захочуть випробувати їх у справі. Навряд чи для подібних цілей їм підійде простий текст в цифровій формі. Тому не тільки найбільші видавництва, включаючи Random House, Hachette, Harper Collins, Penguin, Simon & Schuster, але також і невеликі незалежні компанії заздалегідь зайнялися розробкою цифрових додатків. Стратегії видавців при цьому різні, і судити про них можна виходячи з того, як представлений в додатку текст твору.

Ряд додатків фактично являють собою «розширені» видання, які крім власне тексту книги можуть містити цілі бібліотеки додаткових матеріалів, фотографії, відео-та аудіоролики, інтерактивні можливості, синхронізацію з соціальними мережами і сервісами блогів і так далі. Однак більшість видавців, готуючись до різдвяного ажіотажу, роблять ставку на маркетингові можливості додатків і збираються використовувати їх в якості свого роду реклами друкованої книги. Тому деякі з додатків дозволяють ознайомитися тільки з уривком з твору, а багато зовсім не містять тексту. Зате не спостерігається браку в «заманухах», основний набір яких свого часу продемонстрував ролик «Аліса в Країні чудес» для iPad. Так, наприклад, один з додатків для iPhone, за допомогою якого британське видавництво Bloomsbury вирішило підтримати вихід чергового посібника для молодих мам, дозволить перетворити пристрій у брязкальце.

На думку видавців, навіть якщо потенційні читачі заграються і до покупки друкованої книги справа так і не дійде, додатки такого роду, що не роблять замаху на власне текст твору, самі по собі здатні скласти сегмент ринку.

ПроБукс