Автори бестселерів почали “гуляти наліво” від видавців і самостійно продають е-книжки

«Продавати без посередників ефективніше» – британець Єн Мак’юен вирішив згадати про основний принцип збуту і в січні нинішнього року оголосив, що сам займеться продажами е-версій своїх старих романів у співдружності з лідером онлайн-торгівлі Amazon. Практична доцільність такого підходу обіцяла письменникові, як мінімум, 50%-ну участь у прибутку. І це суттєвий аргумент, оскільки Random House, початковий видавець цього автора, запропонував йому помітно менше – близько 25%. Завершуючи переговори з цього приводу, американський літагент Мак’юена Джордж Боргардт кинув своїм співрозмовникам: «Випереджаючи ваше наступне і, швидше за все, найголовніше питання, скажу, що подвоєна ставка нам подобається значно більше».

Ідеї Мак’юена ще тільки належить стати апробованої і дозрілої бізнес-моделлю, та й автор не приховує, що йде второваним шляхом. Разом з тим, його приклад хочуть наслідувати інші. За повідомленням британської The Telegraph, сімейне видавництво Ian Flemming Publications планує випуск електронної версії всієї «Бондіани», романів про Джеймса Бонда, цього разу без будь-якої участі свого багаторічного та постійного партнера, Penguin Books. Цей та подібні йому проекти явно не викликають захоплення в таборі найбільших видавництв, які мають намір активно позиціонуватися на електронному ринку, і тому незабаром, ймовірно, будуть змушені зайнятися переглядом своїх асигнувань на це. Ринок уважно спостерігає за подіями, і багато авторів, а серед них такі імениті, як Джоан Ролінґ чи Салман Рушді, очевидно, не мають нічого проти більш високих відрахувань, які обіцяє їм самостійний продажі е-версій своїх творів. Приклад з «Бондіаною» недвозначно демонструє, що видавництвам є що втрачати: під загрозою доходи від досить старих, але надійних з точки зору виручки романів, так званого «золотого» фонду.

У той же час сьогодні досить важко оцінити, скільки ж видавничих інвестицій потрібно для того, щоб усунути загрозу, що насувається. І причина, перш за все, в тому, що ніхто поки не може дати точний прогноз технологічного, а тим більше кон’юнктурно розвитку нового ринку публікацій. Коли, а ще важливіше, у кого незабаром виникне потреба в електронних версіях колишніх бестселерів – поки не зовсім ясно.

ПроБукс