Amazon не злякався iPadів і зростає майже на 200%

На думку аналітиків, планшетник iPad не тільки не склав серйозної конкуренції ридеру Kindle, але й посприяв зростанню популярності рітейлера Kindle Store.

Газета The Los Angeles Times наводить ряд даних, отриманих компанією Cowen and Co в ході нещодавно завершених досліджень ринку електронних книг і пристроїв для їх читання. На думку аналітиків Джима Фрідленд (Jim Friedland) і Кевіна Копельмана (Kevin Kopelman), обсяг продажів пристрою Kindle з великою часткою ймовірності виросте на 140% за результатами цього року і наблизиться до позначки в 5 мільйонів штук. Підрозділ Amazon – рітейлер Kindle Store, у свою чергу, має всі шанси наростити продажі книг в цифровому форматі на 195% до 701 мільйона доларів.

Як вважають аналітики Cowen, поява навесні цього року на ринку планшетника iPad, який неодноразово називали «вбивцею Kindle», не мало негативного впливу на продажі ані пристрої Kindle, ані електронних книг. Більш того, поява «пігулки» швидше посприяло зростанню продажів е-книг і зміцненню позицій Amazon на ринку. Неабиякою мірою це сталося завдяки розробленим Amazon додаткам для пристроїв iPhone і iPad, які дозволяють користувачам продукції Apple отримувати доступ до ритейлеру Kindle Store і читати придбані книги. Зв’язок між магазином і пристроєм Kindle послабився, що й оцінили читачі. Згідно з даними одного з опитувань, проведених дослідниками, одна з п’яти осіб, що купили книги в цифровому форматі в Kindle Store, не є власником пристрою Kindle.

Зрозуміло, власники iPad, що використовують пристрій для читання електронних книг, користуються додатком iBooks і магазином iBookstore. Тим не менш, далеко не всі. Близько 60% опитаних заявили, що зазвичай віддають перевагу iBooks, але 31% зізналися в тому, що частіше використовують додаток Kindle. Ще красномовніше інформація, отримана від активних читачів, які за допомогою пристроїв отримують доступ до 25 і більше книг на рік. 47% з них використовують iBooks app, в той час як 44% – Kindle app.

За прогнозами аналітиків, Apple за результатами 2010 року не варто претендувати більш ніж на 5% ринку цифрових книг, в той час як Amazon може розраховувати на 76%. До 2015 року, однак, частка Amazon імовірно знизиться до 51%, а Apple – зросте до 16%. На ринку почнуть активніше виявляти себе й інші гравці.

ПроБукс