20% британців купують книжки у супермаркетах

Як повідомила дослідницька компанія Бук Маркетінг, у Великій Британії відбувається зростання продажів книжок через супермаркети та Інтернет

Компанія досліджувала зміни на ринку, що сталися за останні 20 років. З’ясувалося, що найманшею популярністю серед читачів зараз користуються великі книжкові крамниці, що торгуют зокрема й канцтоварами. Якщо 1989 року там продавалося 41% усіх книжок,то 2009 – лише 24%. Книжкові клуби також здають свої позиції – 1989 року вони забезпечували 21% продажів, то 2009 – лише 12%.

А от супермаркети завдяки своїй активній позиції додали у долі ринку. Порівняно з 1989 роком, коли там скуплялося лише 9% читачів, минулий рік показав 20%.

Найбільший прогрес – і це очевидно – демонструє Інтернет, який двадцять років тому просто не використовувався, як засіб продажу. Зараз він має долю у 18% усіх продажів книжок.

На думку фахівців, зростанню долі супермаркетів сприяло відміна 1995 року так званої “Угоди про мінімальну ціну книжки” відповідно до якої видавці могли диктувати мінімальну продажну ціну своїх книжок.

Що цікаво – спеціалізовані книгарні зберегли свою долю ринку і навіть трохи підвищили її – якщо 1989 року там здійснювалося 26% покупок, то сьогодні – вже третина, пише Букселер