Українські телеканали не мають чим замінити російські серіали

*Національна рада з питань телебачення і радіомовлення пропонує мовникам виробити нові критерії і підхід до показу вмісту. Як випливає з повідомлення відомства, мова може йти про переорієнтацію вітчизняного ринку на виробництво українських серіалів, художніх фільмів, передач військово-патріотичної та морально-виховної тематики. Зараз близько 70% ефіру українських каналів займає аналогічний телевізійний продукт з Росії, пише “Капітал”.

 

Підняти питання контенту регулятора підштовхнула нещодавня ініціатива групи “1+1 медіа” (включає телеканали”1+1″, “2+2”, “ТЕТ”, “ПлюсПлюс”, “1+1 International”). Так, 12 травня вона заявила про зняття з ефіру 15 фільмів та програм, що вихваляють діяльність російських силових структур. На момент прийняття такого рішення група вже транслювала декілька з них, показ інших планувалося розпочати до кінця року. “В даному випадку ми несемо збитки, оскільки серіали вже куплені, але не будуть показані. На заміну їм потрібно купувати права на показ нових”, – розповів програмний директор “1+1” Андрій Коваль.

 

Повністю від серіалів російського виробництва група все ж не відмовилася: в ефірі присутні мелодрами, кримінальні детективи, комедії. “Ми розглядаємо варіанти серіалів виробництва інших країн”, – розповідає Коваль. За словами керівника аналітичного відділу компанії “Медіа Ресурси Менеджмент” Артема Вакалюка, вони обходяться дешевше російських за рахунок більш широкого ареалу дистрибуції. “Але це, швидше, експеримент. Далеко не кожен серіал користується популярністю серед української аудиторії”, – додає продюсер медіа-групи “Інтер” Юрій Молчанов.

 

За підрахунками опитаних експертів, на закупівлю серіалів і фільмів у цілому українські канали щорічно витрачають не менше 500 млн дол. Враховуючи питому вагу російського продукту в ефірі, на нього припадає 200-300 млн дол. “Мати свій власний контент – це завжди більш вигідна позиція по відношенню до конкурентів, але потрібно розуміти, що рекламний ринок Росії в 10 разів більший, а вартість виробництва серіалів приблизно однакова”, – каже Коваль. За підрахунками всеукраїнської рекламної коаліції, у 2013 році ринок телевізійної реклами в Україні склав близько 550 млн дол.

 

Навіть при всьому бажанні з десяти найбільших телеканалів цю ініціативу зможуть підтримати 3-4, впевнений Артем Вакалюк. Іншим просто не буде чим замінити російський продукт. За оцінками експерта, зараз українські продакшени завантажені на 100%. Якщо уявити, що російський продукт виявився під забороною, вони не зможуть повністю забезпечити потреби українських ТВ-каналів. “Очевидно, що з’явиться багато нових, більш дрібних продакшн-студій, але якість виробництва, швидше за все, буде кульгати”, – говорить Вакалюк.

 

Але самі продакшени налаштовані оптимістично. “Збільшення обсягу виробництва телесеріалів дозволить не тільки уникнути ідеологічного впливу інших країн, але і скоротить обсяг імпорту і, як наслідок, відтік грошей за кордон”, – упевнений голова правління кінокомпанії Fresh Production Олег Щербина. Економічний ефект від зменшення закупівлі серіалів і збільшення виробництва їх в Україні, за словами Щербини, може збільшити ринок українського виробництва на кілька сотень мільйонів доларів. Крім того, на його думку, довгостроковий економічний ефект від створення бібліотеки та продажу повторних прав на трансляцію дозволить телеканалам у майбутньому компенсувати втрати початкового етапу.

 

Раніше українські дистриб’ютори та кінотеатри відмовилися випускати на екрани ряд російських фільмів, угоди про прокат яких були укладені раніше.

Newsru.ua