Фестиваль «Драма.UA» визначив учасника драматургічної резиденції

*«Драма.UA» обрала учасника І Драматургічної резиденції, яка триватиме упродовж жовтня 2013 року у межах фестивалю сучасної драматургії. Резидентом стала київський драматург із псевдонімом М. Саме її концепцію п’єси, під початковою назвою «Відредаговане чорне», оргкомітет відібрав для подальшої роботи.

 

Як говорить сама авторка, ідея п’єси навіяна історією Берлінської стіни, яку вона прочитала, перебуваючи у столиці Німеччини. Власне, основні події майбутнього твору також розгортатимуться на межі поділу Сходу й Заходу: головна героїня, яка у часі поділу опинилася на Західній стороні, таємно повертається до будинку, що належить її давньому другові і стоїть майже на кордоні, але належить Сходу. Повертаючись по свою дочку, яка залишилась із бабусею, жінка повертається і до певних спогадів й інших неочікуваних чи ж, навпаки, дуже очікуваних моментів.

 

«Мені важко розмовляти про п’єсу, якої ще немає. Але скажу, що ідея виникла давно, під час перебування у Берліні. Мені здалося цікавим створити такі штучні умови у своїй п’єсі та перенести їх на територію України. Першоджерело ж реальної історії — німецька книжка про історію Берлінської стіни», — розповідає М.

 

Вже із готовою п’єсою перед самим фестивалем працюватиме режисер, який разом із акторами готуватиме сценічне читання новоствореної роботи. Зважаючи на хороший західний приклад праці у тандемі режисер-драматург, автор також не залишатиметься осторонь від постановки читання. Хоча, як зізнається М, подальша доля п’єс вже написаних, не є для неї справді вагомим моментом: «Я пишу про те, що мене хвилює. Я це роблю, тому що це мені потрібно. Так само як і з роботою, напевне…». Тобто, потрапляння їх на театральну сцену, до рук акторів та режисерів не є пріоритетним завданням для драматурга.

 

Проте, до запропонованої майбутньої співпраці із режисером М готова, а також зі свого боку зацікавлена у ній, оскільки у авторки є певний тон твору, який би вона хотіла вкласти у постановку та донести до глядача.

 

«Останнім часом я у своїх п’єсах, крім дійових осіб, на початку виділяю ще й параметри. От мені б хотілося, щоб цих параметрів, які я чітко окреслила, режисер чітко й дотримувався, навіть, не зважаючи на те, що йому це в певних моментах п’єси здається неправильним. Останнім часом мені здається правильним монотонне виконання всіх діалогів, сама не знаю, чому, — пояснює вона. — Я хочу, щоб не було ніякої надлишковості, як в акторах, так і в постановці взагалі. Хай краще недограють, ніж переграють, хай краще будуть зверхніми та байдужими, аніж занадто емоційними, принаймні це відповідає часу, в якому ми живемо».

 

Результати резиденції та роботи як драматурга, так і режисера можна буде оцінити вже під час IV Фестивалю сучасної драматургії «Драма.UA», який відбуватиметься у Львові з 21 по 24 листопада.

Драма.UA