Андрій Кокотюха вважає, що українські премії не допомагають у просуванні книги

Українські медіа представляють тільки ту інформацію, яку хоче бачити-чути масовий споживач, тому книжкові премії не допомагають у просуванні книги. Таку думку в інтерв’ю “Дзеркало тижня. Україна” висловив письменник Андрій Кокотюха.

За його словами, у всьому світі виданню, відзначеному будь-якою премією, відразу надається медіапідтримка і кращі місця в книжкових магазинах, крім того, це потужний супровід літературної критики. “У нас же книга, відзначена премією або яким-небудь іншим чином, не стає приводом для культурно орієнтованих медіа. Не кажучи вже про інформаційні повідомлення”, – підкреслив письменник.

“Чому візит до України Дар’ї Донцової або Фредеріка Бегбедера приваблює куди більше уваги, ніж тутешні автори? Тому що організатори таких зустрічей користуються плодами чужої праці. Того ж Януша Вишневського хтось вже зробив зіркою у Польщі. Я зовсім не належу до людей, які пишаються поганеньким, зате “своїм”. Поняття “якість”, як і поняття “смішно”, уявлення про сексуальні, гастрономічні смаки – надзвичайно суб’єктивні. Але у нас звикли помічати якщо “своє”, то тільки поганеньке. Або не помічати взагалі. Професійно у нас намагаються описати тільки відносини Потапа і Насті Каменських. А медіа представляють тільки ту інформацію, яку хоче бачити-чути масовий споживач. Тому книжкові премії не допомагають у просуванні книги, оскільки вони не вписані в культурний контекст”, – підсумував він.

Newsru.ua