Видавництво “Фоліо” розкрило свої критерії у відборі авторів і книжок

Генеральний директор видавництва “Фоліо” Олександр Красовицький розповів, що розглядає рукописи до друку з обмеженням жанрів.

“Був один письменник, якого “Фоліо” друкувало абсолютно все – Павло Загребельний. Зараз друкуємо все, що пишуть Андрій Курков, Лада Лузіна, Сергій Жадан. Але неправильно говорити, ніби погоджуємося не читаючи. Якщо це наш постійний автор, то я знаю, над чим він працює. Кожен роман Куркова читаю в процесі написання. Після 2008-го, коли книжковий ринок упав, сито відбору текстів стало дуже дрібне. Нам уже досить своїх авторів, тепер це, скоріше, пошук перлини. Коли починаємо працювати з автором, не зобов’язуємо його угодою. Але говоримо, що бажано писати багато й регулярно. До 2008-го це було три-чотири твори на рік, зараз – один-два. Також книжка може бути видана за рахунок автора. Розглядаємо рукописи з обмеженням жанрів. Крім детективів, фантастики, фентезі, жіночих романів, драматургії та дитячої літератури, – все решта читаємо. Наприклад, історичний роман, сучасний роман. Нехудожню літературу – біографічну, історичну, прикладну – друкуємо, але замовляємо самі”, – зазначив  Красовицький.

Щоб на текст звернули увагу, автор має надіслати синопсис книжки.

“Як складений лист, що в ньому написано – не має значення. Перший читає текст головний редактор, потім я – якщо це має сенс. Або навпаки. Не обов’язково читати всі 500 сторінок. За 25 завжди зрозуміло, чи треба далі. Жорстких критеріїв немає. Орієнтуюся на те, чи мені сподобалося. Важливо, чи перспективний письменник. Якщо це автор однієї книжки – гірше. Добре, коли потенційно пишучий. Визначаю це з дискусії з ним. Це має бути людина з активною життєвою позицією, хотіти писати довго. Адже перша книжка ніколи не йде. Один з авторів нехудожніх книжок, якому я 20 років тому відмовив, видав у Росії свої твори накладом понад три мільйони. А тоді я не повірив у його перспективність”, – зауважив видавець.

Gazeta.ua