Передноворічні скандали між Amazon та традиційними книготоргівцями через знижки

Найбільший світовий книжковий інтернет-ритейлер, можливо, зуміє отримати ще більшу вигоду з досить поширеної, як з’ясувалося, читацької практики – перегляду книг в оффлайн-магазинах перед онлайн-покупкою.

Результати нещодавнього дослідження, оприлюднені в кінці минулого тижня фахівцями компанії Codex Group, розбурхали громадськість: у той час як читачі почали зізнаватися в тому, що насправді періодично заглядають до місцевих книгарень перед онлайн-шопінгом, думки незалежних книготорговців з приводу відомої їм і до цього практики (нині її називають «шоурумінгом») розійшлися. Одні роблять ставку на довіру своїм покупцям, інші майже готові змиритися з неминучими збитками, треті обурюються.

Обурення, однак, стало загальним, коли масла у вогонь підлив Amazon, оголосивши про програму знижок на минулий вікенд: власникам пристроїв на базі iOS і Android була запропонована знижка розміром 5%. Умови наступні: необхідно скористатися оновленим додатком Price Check, що дозволяє порівнювати ціни на певний товар в різних онлайн-і оффлайн-ритейлерах (один із способів підключитися до бази – зробити скан штрих-коду прямо в магазині). Знижка діє в тому випадку, якщо покупка в результаті була здійснена на Amazon. Цікаво, що серед категорій товарів, на які поширювалася акція, книг поки не було – проте реакція з боку учасників книжкового ринку була бурхлива.

Зокрема, як повідомляє The New York Times, Асоціація американських книгопродавців (American Booksellers Association) висловила своє обурення у відкритому листі голові Amazon Джеффу Безос. Власники деяких незалежних магазинів проявили фантазію: один з них запропонував знижку розміром 15% і подарунковий сертифікат тим з клієнтів, хто закриє свій аккаунт на Amazon (і надасть докази). Втім, нинішня кампанія в розпал передноворічного буму продажів розлютила і Американську асоціацію лідерів роздрібної торгівлі (American Retail Industry Leaders ‘Association), керівництво якої заявило про необхідність втручання влади у ситуацію.

До речі, в ЗМІ промайнули деякі подробиці щодо вищезазначеного дослідження Codex Group: якщо вірити журналу Publishers Weekly, всього 28% респондентів переглядали книги оффлайн перед шопінгом в Мережі: «шоурумінг» практикували 34% покупців цифрових книг і 24% – друкованих.

Pro-books