Анатолій Дністровий: «Книгарням загрожує те саме, що й магазинам мобільних телефонів»

15 жовтня в Тернополі під час зустрічі з читачами в книгарні «Дім книги» (вул. Коперника, 1) видавництва «Навчальна книга Богдан» письменник і PR-директор видавництва «Грані-Т»Анатолій Дністровийзаявив, що сучасна українська книга, її виробництво та креативний супровід все більше залежатимуть від нових інформаційних та соціокультурних умов і трендів.

«По-перше, треба розуміти, що з кожним роком зростає кількість пропозицій, що робить українського споживача все вибагливішим до новинок і вимогливішим до виробників книги. По-друге, протягом кількох останніх років помітна динаміка зростання популярності електронної книжки. А це також робить серйозний виклик, як власне традиційним видавцям і книгодрукарям, так і традиційним книгорозповсюджувачам» – зауважив Дністровий.

На його думку, українські книгарні, які загалом працюють за старими і допотопними схемами та моделями, в таких умовах просто не витримають конкуренції. Непрогнозоване підвищення «накрутки» на книжку, що інколи заскакує за 100 відсотків, – це вже перший симптом агонії наших книгарень. Це серйозно б´є по гаманцеві споживача. «Книгарням загрожує те саме, що й магазинам мобільних телефонів. Люди будуть до них ходити, щоб тільки дивитися на новинки, а не купувати їх. Ми ж знаємо, що є демократичніші за цінами місця купівлі-продажу, хоча б інтернет. І це лише початок процесу. Щоб вижити в таких умовах – українська книгарня повинна серйозно реорганізуватися, стати партнером видавця друкованої книжки, а не тупо використовувати його, як свого інвестора» – наголосив письменник.У контексті розмови про майбутнє української дитячої книжки, Анатолій Дністровий звернув увагу на досвід видавництва «Грані-Т». Він зауважив, що процес підготовки та формування друкованої дитячої книжки все більше повинен набувати ексклюзивності. «Йдеться про те, що виробництво книги – це тільки в останню чергу виробництво товару, який потрібно збути. Передусім – це висока естетика: складний і динамічний творчий процес як співучасть різних ділянок роботи – видавця, автора, художника, дизайнера, навіть включно з інформаційним та піар супроводом. Це цілий оркестр – командна гра вищого ґатунку» – підсумував PR-директор видавництва «Грані-Т».

“Грані-Т”