Забужко та журналісти проти розумово-відсталих символів України

Представники української громадськості, діячів культури, журналістів, експертів, представників української інтелектуальної сфери, громадян України направили відкритий лист міністру закордонних справ України Костянтину Грищенку, у якому розкритикували запропоновані символи українського народу Спритко і Гарнюня.

Підписанти листа, серед яких письменниця Оксана Забужко, журналісти Вахтанг Кіпіані, Вікторія Сюмар, Єгор Соболєв наполягають на відкликанні презентованих міністерством розробок, створенні професійної команди та адекватному визначенні основних напрямків реальної стратегії позиціонування України за кордоном.

На думку підписантів листа, існуюча стратегія позиціонування країни за кордоном “не лише не здатна виконати поставленого завдання щодо покращення іміджу країни, а, навпаки, здатна погіршити ситуацію”.

“Виконані спеціальні елементи — невідомо ким і на яких підставах визначені за символи українського народу Спритко і Гарнюня — експлуатують типово колоніальні стереотипи, іґнорують низку важливих національних ознак і є попросту образливими для національної гідності українців, як чоловіків, так і жінок. Акцентування уваги іноземців на тому, що не є правдою щодо України, в глобальному світі глобальних комунікацій до вже наявного негативного образу країни може додати ще один негатив: країна, що вводить в оману”, — сказано у листі.

“Винятково PR заходами неможливо змінити імідж країни,  який формується в першу чергу реальними діями та реальними фактами. І саме такі дії, спрямовані на позитивні зміни, мають бути забезпечені відповідною PR підтримкою. Стратегія не може ґрунтуватися  на придуманих ідеях, які не є реальними елементами внутрішньої політики”, — наголошують представники громадськості.

У свою чергу , відомий російський дизайнер Артемій Лєбєдєв, проаналізувавши образи Спритка та Гарнюні, стверджує, що вони мають яскраво виражені ознаки розумової відсталості, а також нещадно розкритикував логотип кампанії з покращення іміджу України.

Нагадаємо створенням персонажів, що покликані символізувати бренд “Україна” та створювати позитивний імідж держави за кордоном , займалася компанієя CFC Consulting на замовлення українського уряду. Покращення іміджу країни за кордоном коштувало уряду 100 тисяч доларів із державного бюджету. Виконані у стилі японського аніме – із великими очима .”Спритко”- активний та сміливий, “Гарнюня” – красива та незалежна, такими їх бачать піарники.