Книжковий бізнес – помирати зарано

Німецькі книгарі б’ють на сполох. Невеличким книжковим крамничкам особливо складно конкурувати з потужними мережами книжкових супермаркетів та інтернет-магазинами. Боротьба за покупця-читача загострюється, пише Дойче Велле

Армін Гоферер проводить тренінги для представників книжкового бізнесу: тих, хто продає книжки і тих, хто їх видає. Адже задовольнити бажання сучасних шанувальників друкованого слова не так то й легко.

 

 

«Подекуди трапляється так, що покупці приходять  вже з роздруківками з інтернету і часто набагато більше знають, ніж самі продавці книг. Тому тренінги для працівників книгарень нині є особливо важливими, адже   люди можуть запропонувати те, чого не має інтернет: персональний контакт і пораду. Це ще, на жаль, дуже часто сьогодні не усвідомлюють», каже консультант.

 

Більше, ніж просто книгарня

 

Те, що книгарня знову мусить стати місцем зустрічей, багато продавців вже зрозуміли. Книгарня майбутнього повинна пропонувати щось більше, ніж банальний товарно-грошовий обмін. Наприклад,  концерти, виставки, дитячі вечори з читанням казок чи ще щось нестандартне, вважає Гоферер.

 

«Нам потрібні розвинені комунікаційні навички, здатність  цікаво розповідати про книги, авторів та зміст творів. Часи, коли було достатньо лише привітатися з покупцем, давно минули. Всі ці дрібниці є дуже  важливими, щоб також і через десять, двадцять років продавати книги».

 

Близько  90 тисяч  нових видань вийде друком  цього року в Німеччині. Для продавців важливо самим зорієнтуватися в цьому розмаїтті, все структурувати, щоб порадити покупцеві саме те, що йому потрібно. Великі мережі пропонують спеціальні комп’ютерні програми, з допомогою яких продавці можуть демонструвати клієнтам все, що теоретично могло б їх зацікавити.

 

Інтернет й електронні книги

 

Байдуже, чи великий книжковий супермаркет, чи маленька крамничка, все йде до того, щоб ширше використовувати інтернет-технології продажу і не відмовлятися від таких форм  читання, як електронні книги. Максимум, що може нині зробити продавець книг, щоб міцніше прив’язати до себе  клієнта, це спробувати продавати йому книгу в електронному вигляді на власному сайті, вважає Гоферер.

 

«Йдеться, насамперед, про те, що  продавцям книгарень не можна проспати нові тенденції. Адже це додатковий канал для продажу книг. І не слід забувати, що виросло молоде покоління, яке не уявляє життя без інтернету. Але все одно традиційна книга ніколи не зникне».
 Матеріал з сайту Дойче Велле

 

Цікаво було б поміркувати – як ці тенденції відчуваються в Україні? Адже у нас практично немає супермаркетів, втім, як і маленьких книгарень, та й інтернет-продажі книжок не можна назвати успішним бізнесом. Цікаво, чи працюють світові тенденції у подібних умовах?

Дойче Велле